Veelgestelde vragen

Een foto uit het fotoalbum van mijn iPad / iPhone is niet zichtbaar in de app

Door een update van apple worden sinds kort afbeeldingen in het fotoalbum opgeslagen met een nieuw bestands formaat “Hight Efficiency” (HEIF / HEIC / HEVC) dit is formaat is bedacht door Apple en zorgt er voor dat afbeeldingen opgelslagen op je device minder ruimte in beslag nemne.

Q for repair kan helaas (nog) niet met dit formaat overweg, mede doordat de achterliggende software die wij gebruiken dit nog niet ondersteund.

Om te kunnen blijven werken met foto’s uit het fotoalbum moet je de i-Device worden ingesteld dat hij foto’s opslaat op de “oude” manier.

Dit kan je doen door naar de Instellingen van je i-Device te gaan, kies “Camera” en vervolgens “Structuren” daarna dien “Meest compatibel” te selecteren.

Op deze manier worden alle nieuwe foto’s in je fotoalbum weer als JPEG opgeslagen en zijn ze bruikbaar in Q for Repair.

Back to Index

Ik krijg de melding “De gebruiker kan niet worden gebruikt op dit apparaat, neem contact op met uw beheerder”

Indien u deze melding krijgt dan dient uw abbonement bijgewerkt te worden.

Het kan zijn dat deze verlopen is. Maar het kan ook zo zijn dat u probeert in te loggen met een account dat reeds in gebruik is op een ander apparaat.
Een app gebruiker mag maar 1 apparaat gebruiken per dag. Wilt u met meerdere app gebruikers / apparaten tegelijk werken dan dient u uw abbonement uit te breiden met extra app gebruikers.

Back to Index

Wat zijn de systeemeisen voor de app?

iOs 8.0 of hoger

Android 4.o 0f hoger

Back to Index

Wat zijn de systeem eisen voor het beheersysteem?

Het beheersysteem is gemaakt voor gebruik op een computer met minimaal:

Besturingssyteem:
Windows Vista en hoger, Apple OSX vanaf 10.8 en hoger

Browser:
– Google Chrome
– Firefox
– Safari
– Internet Explorer 11 en hoger

Geadviseerd wordt om te werken met Google Chrome.

Back to Index

Waar kan ik inloggen op het beheersysteem?

U kunt inloggen op het beheersysteem door naar http://admin.qforrepair.nl te gaan.

Back to Index

Welk type tablet heb ik nodig voor de app?

De app werkt op de gangbare smartphones met iOS (Apple) en Android (de meeste amdere merken). Er komen voortdurend nieuwe tablets op de markt en het is ondoenlijk om hier precies aan te geven op welke merken en types de  app werkt. Vuistregel: ga ervan uit dat de tablet niet ouder is dan 4. Gewoon uitproberen: meestal werkt het prima! Mocht het echt niet lukken, meld dit dan op de website.

Back to Index

Wanneer heb ik WIFI of een internet verbinding nodig?

Er is  WiFi nodig bij::

  • het downloaden van de app op je smartphone (mag/kan ook met 3G/4G),
  • de eerste keer inloggen op de app (mag/kan ook met 3G/4G)
  • het verzenden van de gegevens.

Met name bij het verzenden van de gegevens is het verstandig om WIFI te gebruiken. Dit is niet alleen veel sneller maar ook gratis.

Back to Index

Waar kan ik de app downloaden?

U kunt de app downloaden in de Apple iOs appstore en in de Google Play store.

Back to Index